Vorige week woensdag gaf ik een presentatie bij een klant over bloggen. Het doel was enthousiasmeren en motiveren om meer en beter te gaan bloggen. Het niveau van de content moest omhoog en ook moest de content beter gevonden worden. Om dit doel te bereiken had ik een presentatie voorbereid van een uur, die door de interactiviteit al snel uitliep tot anderhalf uur. Erg leuk om te merken dat het onderwerp enthousiast werd ontvangen en dat ze er ook echt mee aan de slag gingen!
Maar thuis gekomen zat er toch iets niet lekker. Is het niet een beetje hypocriet om een klant te vertellen dat ze meer moeten gaan bloggen en dat ze meer content moesten genereren die waarde toevoegt? Terwijl het op mijn eigen blog al ruim een maand stil is?
Practice what you preach!
Als ik vertel over bloggen, dan moet ik het minimaal toch ook zelf (goed) doen? Ben ik anders niet die schoenmaker die op versleten schoenen rondloopt? Een vegetarische slager of de eigenaar van een sportzaak met overgewicht die alleen aan Eurosport doet? Ben ik niet Geert Wilders die zijn versleten pak naar de Turk brengt om het te laten maken?
Nee, ik moet weer gaan bloggen. De periode van online rust is voorbij. Geen inspiratie? Ik heb vorige week een workshop gegeven over hoe inspiratie te krijgen om over te kunnen bloggen. Practice what you preach.
Fasten your seatbelts! Zitten jullie klaar? Ik heb mijn toetsenbord namelijk weer gevonden…
Voor degenen die de inspiratie missen kunnen hier een infographic vinden met daarin 22 tips om tot goede content te komen.
Geef een reactie