Ik heb vandaag niets nieuws te melden. En dat kan wel kloppen als ik de radio en de kranten moet geloven. Het is namelijk “komkommertijd”. Dé tijd van het jaar dat er zo goed als geen nieuws te melden is.
Maar waar komt dat vandaan? Wie heeft deze periode in het leven geroepen? Als blogger ken ik het hele jaar komkommertijd. Zo’n vijf minuten per dag en dan heb ik wel weer iets gevonden om over te ouwehoeren. Zo moeilijk is het toch niet om over een onderwerp te schrijven?
De komkommertijd
Volgens Wikipedia (en dus waar): Komkommertijd is een periode van het jaar waarin weinig nieuws te melden is omdat politici en veel anderen op vakantie zijn.
Hier op kantoor heerst ook een komkommer-achtige tijd. De mailboxen blijven erg leeg. Elk bericht wordt beantwoord met een out off office reply en als het zonnetje even schijnt dan wordt het kantoor ingewisseld voor het strand.
Niets te melden? Onzin!
Ik laat mijn inspiratie niet beïnvloeden door een aantal politici die op vakantie gaan. Als ik om me heen kijk zie ik overal wel wat gebeuren. Ik zit midden in de actie, maar het is aan mij om er iets mee te doen. Of niet natuurlijk.
Komkommertijd. Ik geloof er niet in.
Overal waar ik kom houd ik mijn oren en ogen open om te registreren. Niet alles is de moeite waard om te melden, dat filter ik later wel.
Niet alles is nieuwswaardig, maar je kunt alles wel nieuwswaardig maken.
Waar ik mijn inspiratie dan vandaan haal?
In de supermarkt, als ik in de rij sta bij de kassa.
Op de blog van Jelmer de Boer, die ook over komkommertijd schrijft. (Ik las de titel en had mijn onderwerp).
Uit Feedly, waar ik dagelijks 100+ blogs volg.
Van Nuzzel, die mij dagelijks de best gedeelde artikelen van Twitter en Facebook voorschoteld.
Van Facebook, Twitter en LinkedIn, waar een shitload aan inspiratie gedeeld wordt.
Tijdens de lunch met mijn collega’s. Waar plakjes komkommer mijn saaie boterham met kipfilet opvrolijken.
Bij nader inzien… het is wel komkommertijd.
Geef een reactie