Ik ben de laatste tijd nogal aan het experimenteren. Aan het experimenteren met het versturen van tweets. Ik probeer verschillende soorten content te plaatsen, ik probeer op verschillende dagen en tijdstippen te publiceren en ik gebruik verschillende applicaties om tweets te plaatsen.
Publicatie apps
De applicaties die ik gebruik om tweets te plaatsen zijn: Buffer, dlvr.it, Hootsuite en ifttt.
Buffer
Hier heb ik al vaker over geschreven. Normaal gesproken plan je tweets in door deze op een bepaalde tijd en dag in te plannen. Bij Buffer zet je voor de dagen van de week tijden vast waarop je een tweet wilt versturen en vervolgens zet je tweets in een wachtrij (buffer) en worden deze één voor één verstuurd. Erg handig!
dlvr.it
dlvr.it heb ik gebruikt om de nieuwe content die op deze site verschijnt te verspreiden via Twitter. Op het moment dat ik in WordPress op publiceren druk wordt een aantal momenten later een update op Twitter geplaatst op Twitter. Geheel automatisch, maar niet altijd op het meest ideale tijdstip.
Hootsuite
Dit is mijn social media dashboard en staat de hele dag open. Zowel op mijn desktop als op mijn smartphone. Vanuit deze applicatie kan ik o.a. Twitter, Facebook en LinkedIn voorzien van een update. Groot pluspunt van Hootsuite is het kunnen plannen van tweets. Door middel van een kalender kunnen heel eenvoudig tweets gepland worden. Het is zelfs mogelijk om tweets in bulk in te plannen. Hiervoor gebruik je een excel sheet waar in de benodigde informatie staat.
Ifttt
Deze online dienst zegt het volgende: “Put the internet to work for you.” En dat is precies wat het doet. Door slim diensten aan elkaar te koppelen zet je het internet aan het werk. Voorbeeld van een recipe, zo heet een koppeling tussen online diensten: Als ik in Google Reader een artikel voorzie van een ster, dan komt dit artikel als update in Buffer terecht.
Wanneer publiceren?
Een applicatie om te publiceren is handig. Maar wanneer moet je publiceren? Wanneer hebben updates het meeste en beste effect? Daar zijn een aantal handige applicaties voor en de volgende twee gebruik ik.
Tweriod
Log in met je Twitter account en Tweriod gaat jouw followers analyseren en kijken wanneer deze het meest actief zijn. Je krijgt in grafieken te zien op welke dagen en op welke tijdstippen je het beste kunt publiceren om zo effectief mogelijk te zijn.
Socialbro
Socialbro is een erg uitgebreide tool waarmee je veel verschillende analyses los kunt laten op jouw Twitteraccount. Éen van de analyses is dezelfde als die Tweriod aanbiedt, de activiteitanalyse van jouw Twitter volgers. het grote voordeel van Socialbro is dat als je Buffer gebruikt je de analyse direct kunt gebruiken om jouw buffer in te stellen.
Hoe persoonlijk ben je?
Hetgeen waar ik nu mee aan het stoeien ben is dat ik alles voor mezelf zo efficient mogelijk heb ingeregeld.
- Alle interessante artikelen komen in mijn Delicious account terecht;
- Alle artikelen die in Delicious staan worden in mijn Buffer geplaatst;
- Via Ifttt worden Twitter Favorites, Starred items uit Google Reader en mijn Gelezen items uit Read It Later (RIL) in Delicious geplaatst.
Door ’s ochtends een uurtje mijn favoriete blogs te lezen via Google Reader, artikelen die ik voor later had bewaard in mijn RIL list en mijn Twitter timeline door te nemen vul ik mijn interessante artikelen aan die ik vervolgens deel met mijn netwerk.
Maar is het nog wel persoonlijk?
Ik heb maar beperkt de mogelijkheid om de update aan te passen, maar dat mist in mijn ogen nog wel aan deze manier van delen. Interessante artikelen delen is leuk, maar waarom deel ik ze? Wat is mijn mening? Van wie komt het artikel, voor wie zijn de credits?
Automatiseren is handig, maar ik vind zelf dat ik weer persoonlijker moet worden. Wat vinden jullie? Ik deel de artikelen namelijk voor jullie? Moet het weer persoonlijker en hoe pakken jullie het aan?
Geef een reactie